En till hund?!…

Jag gissar att det kommer finnas fler perfekta hundvalpar framöver. 😉

Jo, jag har gått och funderat över det här med en hund till i flocken de senaste veckorna och framförallt dagarna. Då kommer förstås också tanken på: är det just Phalène som är den givna rasen för mig även nästa gång? Det kan verkligen så vara men jag vill ändå passa på att undersöka några fler raser innan jag bestämmer mig. Så jag släpper just DEN underbara kullen för nu även fast det känns svårt.

Det räcker bra med att jobba på återhämtning, rehab (både för mig och Puzzel) m.m. fram till jul. Sedan kan det kännas skönt för hjärnan att tänka på annat som t.ex. en till hund, en valp i huset… Kommer nog försöka träffa några raser, träffa uppfödare på de raser jag har på min lilla lista för att se om det är raser jag ”klickar” med efterhand. Stort TACK för all respons på facebook och vi som setts och pratat, om tips på raser. Det har gjort att jag både plockat bort någon ras och lagt till någon annan. 😉 🙂 Tänk att trots alla hundratals raser som finns så är det ingen som är sådär helt hundra given. Både Puzzel och Dante är individer och raser jag ”klickar” väldigt väl med.

Det jag kommit fram till nu är ATT det kommer bli en till hund, så det blir tre vovvar i flocken framöver. När det är 100:a moget får vi se. Fram tills dess så har jag underbara Puzzel och Dante vid min sida. ❤ ❤

Idag börjar jag jobba och ska strax iväg för att hålla valpkurs. 🙂

Ps. Jag hoppas på lite lagom regn…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.