Tillbakablick 2016,

Framförallt och viktigast! Vi är friska… Hela familia, – både tvåbenta och fyrbenta! ❤ 🙂

Året började snabbt med Team Snabbare… eller tanken var i alla fall att jag skulle bli snabbare när jag simmade crawl. Det började väldigt bra men tyvärr blev jag kloröverkänslig av de myckna simmandet så simningen fick jag lägga ner. Nu tror jag det lagt sig och jag ska våga mig på simningen igen ganska precis ett år senare. Kommer hålla mig till en och samma simhall som fungerat tidigare. Håll tummarna. 🙂Simmössa

 

Jag höll valpkurs för pudelklubben och jag ser fram emot att hålla kurs för dem i år igen. Det blir en valp/unghundskurs som startar i februari. Fler kurser för dem är i planeringsstadiet. Får se om det hinner bli i vår eller under hösten.DSC_0405

 

Jag var på freestyleläger för Heather Smith. Både Puzzel och Dante deltog på lägret med mig. Hade lyxen att Mats körde mig fram och tillbaka mellan camping och lägerplatsen. Bodde i en liten mysig stuga på campingen nära vatten och fina promenadvägar.15-fotograf-inger-borg-sondag-2016-06-19

Hehe, här blir jag coachad för att få ihop ett komplett program med Puzzel (ringen jag håller i symboliserar en spegel). Har jag nämnt att torrträning är gött. 🙂

28-fotograf-inger-borg-sondag-2016-06-19

Med bästis Puzzel (fotograf: Inger Borg).

100-foto-inger-borg-sondag

Laddar upp oss för att träna på ”runda paraplyet”. (fotograf: Inger Borg).

13495015_10153937477913423_6321899126047429857_n

Dante imponerar på oss med superfin bakdelskontroll på… hm… på en trasa tror jag eller nå´t. Klossen blev kvar hemma.

Heather imponerade på mig genom att så snabbt och kvickt snickra ihop i stort sett hela program, till alla förare och hundar i gruppen.

 

I somras beslutade vi oss för att försöka sälja torpet i Skåne. Och jupp, det gick snabbt. Så ingen sommarsemester utan feja, dona, flytta och kånka. Om det var värt det? Definitivt. 😀1-torpet-sommaren

 

Jag och min man reste till Tallinn och dogsen fick förstås hänga med. En ny upplevelse var att få hundarna att pinka i den lilla sandlådan på färjan. Medan Mats var på utbildning så passade jag på att filma till min onlinekurs (tricks/freestyle) som jag startade senare under hösten. Fyra härliga lediga dagar fick vi tillsammans med sköna promenader, restaurangbesök och bara vara tid.
20160718_131908

 

Jag såg ett inlägg och bara kände sådär att: det DÄR vill jag göra! Fick möjligheten då vi sålt torpet och anmälde mig till ytterligare fortbildning. Klickerinstruktörsutbildning via Canis. 😀 Utbildningen fortgår och jag trivs  väldigt bra med upplägget och ja… kort och gott… Jag gillar´t! 🙂Bok

 

Emma fick anställning direkt efter högskolan. 😀 Superglad mams blev jag! Kaninen Snow flyttade in hos Emma och familia. Dante leker fint med Snow, Tim vill leka men är lite för stor och Puzzel får inte gå in i rummet där han är för han vill… harkel… göra nå´t annat med fina ninis Snow.img_8470

 

Hösten rullar på och det är full fart med valpkurser, rallykurser m.m. Tankar energi i höstmörkret med kurserna… – de ger definitivt energi. Så går jag och Mats på Lalehs Kristallturné i Globen. Fint, bra och jupp, jag gillar´t.laleh-2016-11-12

rallylydnad-2016-09-26-borzoi

 

Jo, och så har Dante och jag börjat med nosework. Något Dante både gillar och är skicklig på och då blir det att jag med gissa vad? Jo, jag gillar´t.

Influensan verkar ha slagit hårt i år och det verkar som både drottningen och jag drabbats av yrsel efteråt. Men min yrslighet sitter i sig lite längre tror jag. Så, så, väck med er nu elaka virus.

 

Snart är 2016 slut men inte riktigt ännu. Sitter och fnular och skriver på planer för 2017. Trevlig kväll! 

Kommentera

