Pälsen växer!!

Ja, ni läste rätt! Pälsen växer på Tim för första gången på hm… efter 1,5 år märker jag ääntligen att det händer grejer. Positiva sådana!

Efter cushingdiagnosen och ny medicin så går det nu åt rätt håll och stabiliseras för Tim. Svansen är nu täckt av vita hårstrån och ”råttsvansen” är ett minne blott. 😀 Tim får nu 1,5 tablett morgon och kväll mot hypotyreos och 2 tabletter på morgonen mot cushings. Det funkar kanon och vi kommer ligga kvar på den dosen.

Skickar med en gammal film där Tim hade gigantiskt massa päls och tränar på att åka skateboard.

Framförallt så märks det att Tim återgått till att bli sitt rätta jag. Inbjuder till lek, interagerar mer med omgivningen (på ett positivt sätt) och slår mer kullerbyttor i soffan. Han har till och med börjat tycka att det är helt okej och kul att leka järnet tillsammans med Dante korta stunder, som de gjorde när Dante var valp. Konditionen är något vi kan börja ta tag i nu.

Snart flyr vi stan och åker till skogs för att få vår naturboost medans Emma är kvar på hemmaplan och håller ställningarna. Där slipper vi också förhoppningsvis GLAS. Ja, för Puzzel hoppar nu på tre ben med ena trampdynan inlindad efter att ha opererat ut ett föremål. Och jag tror säkert det är glas. Ligger så mycket på gatorna att det är svårt att se vartenda liten bit och kunna styra förbi.

Sommaren och hösten är inplanerad till stora delar. Nere i Skåne blir det freestyleläger med Heather Smith för egen del tillsammans med Dante (även om jag just nu känner att det vore bra att gå med Tim, nu när han piggat på sig (får se vilken hund jag går med när vi är på plats)). Jag startar upp två onlinekurser i juli. Ska bli jättekul! Det har redan börjat ramlat in anmälningar till tricks onlinekursen. I höst kommer jag förutom mina helgkurser vid Björkhagen och Universitetet samt onlinekurserna även ha två vardagskvällar i veckan för pudelklubben vid Gubbängen under augusti och september. 😀

Ser ut att kunna bli en riktigt skön och rolig sommar och höst! Så det viktigaste av allt: Nu vill jag så så mycket att vi alla i familia får hålla oss friska länge!

Jag har lyckats minska ned mitt lager på sparade filmer på datorn med hela 10Gb så nu finns det plats för mycket film och fotograferande under ledigheten. Beställde dessutom hem en extern hårddisk så utrymmet på datorn inte ska begränsa, och framförallt ha som backup så jag kan ha mitt kursmaterial lagrat på säkert ställe.

Kommer ha några privatlektioner, och hålla ett helgseminarium ihop med min man innan vi åker men önskar redan nu en riktigt TREVLIG SOMMAR till ALLA!

DSC_0063

TREVLIG SOMMAR! 😀

 

 

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.